FolkeSparekassen

Markedsføring til en ung målgruppe

Rolle

Designer, udvikler og projektstyrer

År

okt/2019

Oversigt

Udvikling af markedsføring til en yngre målgruppe

Koncept

Banken har primært ældre kunder og vil derfor gerne markedsføre sig til en yngre målgruppe og på samme tid bedre illustrere deres initiativer inden for de 17 verdensmål.

Vi valgte at skabe et komplet redesign af deres visuelle identitet, dvs. nyt logo, nye farver, ny font, og redesign af hjemmeside for at gøre deres udtryk mere ungt og moderne. Derudover blev der også lavet en app og en “bankordbog”. Den primære farve, lilla, er blevet skiftet ud med en mere rolig blå, og der er sat støre fokus på at bruge en grøn farve.

Udvikling

Prototypen til både hjemmeside og app er lavet og designet i Adobe Experience Desgin med enkelte grafiske elementer lavet i Adobe Illustrator. Den nye visuelle identitet er udviklet gennem en blanding af markedsanalyser, brugerundersøgelser og moodboards. Logoet blev først tegnet i hånden og dernæst lagt ind i Illustrator, hvor det er rengjort og lavet vektorbaseret.
For at teste prototypernes brugervenlighed og brugernes forståelse af produktet, blev der lavet flere forskellige brugertests såsom First Click, Think Aloud og Eyetracking tests.