Logo design challenge
Thirty Logos – The Grind
Rolle
Grafisk designer
År
jul/2020
Oversigt
Udvikling af logo til kaffebaren “The Grind”

Koncept
Dette var dag 2 i en 30 dages logo udfordring, hvor der hver dag skulle produceres et logo til et (indtil dagen ukendt) firma.
The Grind er en kaffebar, der bruger naturlige og lokale ingredienser. Logoet skal bruges på butikken, menuerne, kaffekopperne og merchandise. Der krav var, at den primære farve skulle være i naturlige nuancer, dog ikke brun, og så skulle det gerne repræsentere kaffe ved at integrere et symbol som f.eks. kaffebønne, plante, kaffekop m.m. Der var ikke noget krav om, om det skulle være logomark eller logotype.
The Grind er en kaffebar, der bruger naturlige og lokale ingredienser. Logoet skal bruges på butikken, menuerne, kaffekopperne og merchandise. Der krav var, at den primære farve skulle være i naturlige nuancer, dog ikke brun, og så skulle det gerne repræsentere kaffe ved at integrere et symbol som f.eks. kaffebønne, plante, kaffekop m.m. Der var ikke noget krav om, om det skulle være logomark eller logotype.

Udvikling
Første trin i min proces for at skabe et nyt design er at lave et moodboard, hvor jeg kan få inspiration til former, farver og stemning. For at udvikle dette logo skitserede jeg først i hånden, indtil jeg havde fået en idé om, hvilken retning jeg ville arbejde hen imod. Dernæst tog jeg et billede af illustrationerne og lagde dem ind i Illustrator, hvor jeg videreudviklede dem.
