Logo design challenge

Thirty Logos – The Grind

Rolle

Grafisk designer

År

jul/2020

Oversigt

Udvikling af logo til kaffebaren “The Grind”

Koncept

Dette var dag 2 i en 30 dages logo udfordring, hvor der hver dag skulle produceres et logo til et (indtil dagen ukendt) firma.

The Grind er en kaffebar, der bruger naturlige og lokale ingredienser. Logoet skal bruges på butikken, menuerne, kaffekopperne og merchandise. Der krav var, at den primære farve skulle være i naturlige nuancer, dog ikke brun, og så skulle det gerne repræsentere kaffe ved at integrere et symbol som f.eks. kaffebønne, plante, kaffekop m.m. Der var ikke noget krav om, om det skulle være logomark eller logotype.

Udvikling

Første trin i min proces for at skabe et nyt design er at lave et moodboard, hvor jeg kan få inspiration til former, farver og stemning. For at udvikle dette logo skitserede jeg først i hånden, indtil jeg havde fået en idé om, hvilken retning jeg ville arbejde hen imod. Dernæst tog jeg et billede af illustrationerne og lagde dem ind i Illustrator, hvor jeg videreudviklede dem.